سرخط خبرها
خانه / مقالات آموزشی / آنالیز و بهینه سازی سایت / استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو

استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو

استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو

تلاش های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی برای سئو را باید به عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی وب سایت درنظر گرفت. به دلیل افزایش رو به رشد محبوبیت و استفاده از رسانه های اجتماعی ، گوگل و سایر موتورهای جستجو توانایی نادیده گرفتن آن ها را ندارند.استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو

این بدان معنی است که محبوبیت سایت شما در رسانه های اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با به بهینه سازی سایت شما دارد . دلیل این امر بسیار ساده است: اگر مردم به صورت آنلاین یا آفلاین در مورد سایت شما صحبت کنند، در نتیجه شما در صدر موضوعات مورد گفتگو قرار می گیرید . به علاوه، شما نیز مایل خواهید بود که درباره این گفتگوها اطلاعات کسب کنید . در این مقاله ، سعی می کنیم در مورد استفاده و به کارگیری شبکه های اجتماعی، چند توصیه کاربردی را خدمتتان ارائه دهیم . تا پایان این مطلب با ما همراه باشید .

 

چگونه از شبکه های اجتماعی برای سئو استفاده کنیم ؟

 

۱- حساب کاربری فعال و پویایی داشته باشید

مهم ترین و حیاتی ترین توصیه در مورد استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو این نکته است که باید حساب کاربری فعال و پویایی داشته باشید . سعی کنید برطبق یک روال منظم ، مطالب را ارسال کنید . برای شروع ، بهترین کار این است که مطالب وب سایت خود را به اشتراک بگذارید، با این روش مخاطبان شما متوجه می شوند که شما در چه حیطه ای فعالیت دارید و با علایق شما بیشتر و بهتر آشنا خواهند شد . اگر قصد دارید به تعطیلات بروید، مطالب مدنظر خود را برای زمانی که حضور ندارید، برای ارسال زمانبندی کنید یا حداقل به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه زمانی دوباره بازخواهید گشت . پس از گذشت مدتی، می توانید محتواها و مطالب قدیمی تر را مجددا ارسال کنید تا مخاطبان را به سمت وبسایت خود سوق دهید .

۲- یک گزیده جذاب از مطالب بنویسید

استفاده ازشبکه های اجتماعی برای سئو

در استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو ، زمانی که قصد دارید پست های وب سایت خود را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ، سعی کنید خلاصه و چکیده ای جذاب و فریبنده از آن مطلب تهیه کنید که خواننده با خواندن آن، به سمت سایت شما ترغیب شود. برای انجام این مورد، به عنوان مثال می توانید مهمترین جمله آن پست یا نکته اساسی موجود در آن را انتخاب کنید. یا اگر فکر می کنید که ارائه توضیح پیرامون پست های وب سایت، به اندازه کافی جذاب و گیرا می باشند می توانید از این روش استفاده کنید . دلیل استفاده از قسمتی از یک پست، این است که خواننده با مطالعه آن، مشتاق شود روی آن مطلب کلیک کند و بدین طریق، مطلب را به طور کامل مطالعه کند.

نکته مهم دیگری که باید حتما در سایت خود رعایت کنید این است که سعی کنید ارتباط بین صفحات مختلف سایت شما برای کاربران کاملا واضح باشد و آنها بتوانند به راحتی بین صفحات موجود در سایت پیمایش داشته باشند.

۳- در کار خود تنوع داشته باشید

شما می توانید پست های مختلفی را بر روی رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید . همانطوریکه در نکته ۱ گفته شد، می توانید پست های موجود در وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید، همچنین می توانید آیتم های کوتاه خبری و فیلم ها و تصاویر پشت صحنه را نیز به اشتراک بگذارید . بکارگیری این روش و به اشتراک گذاری این نوع پست ها، باعث می شود نام تجاری شما بسیار جذاب تر معرفی شود .

برای این که بهتر تصمیم بگیرید که کدام یک از این پست ها تاثیر بیشتری بر روی رسانه های اجتماعی دارند، باید تعداد دیدگاه ها، به اشتراک گذاری مطالب و تعداد لایک ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید . پیشنهاد ما در این جا این است که پست هایی را به اشتراک بگذارید که بیشترین تعداد دیدگاه و بیشترین تعداد لایک را دریافت کرده اند .

۴- از کامنت ها استفاده کنید

اگر مطالب خود را بر روی رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، قطعا در مورد آن ها نظرات کاربران را دریافت خواهید کرد. به یاد داشته باشید که حتما این کامنت ها و نظرات را نیز درنظر داشته باشید . شما به راحتی می توانید از این کامنت ها استفاده کنید .

۵- از تصاویر بسیار جذاب و دلربا استفاده کنید .

برخی از رسانه های اجتماعی از قبیل Pinterest و instagram ، به طور کلی به تصاویر اختصاص دارند . در facebook  نیز محتواهای دیداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند . این کار باعث می شود که پست شما در کنار سایر پست ها، قدرتمندتر دیده شود و نرخ کلیک بالاتری دریافت کند .

اگر از افزونه Yoast SEO Premium استفاده می کنید، می توانید قبل از این که پست مدنظر خود را  در فیسبوک یا توئیتر به اشتراک بگذارید، بررسی کنید که آن وضعیت سئو برای آن پست به چه صورتی است .

 

۶- عضوی از جامعه باشید

اگر در انجمن یا بازار خاصی فعالیت دارید، به سرعت متوجه افراد جذابی در آن حیطه خواهید شد که مخاطبان شما آن ها را فالو (دنبال )  می کنند .  شما نیز آن ها را فالو کنید و با آن ها در تعامل باشید ، چرا که این کار به رشد تعداد مخاطبین شما و آنها کمک زیادی می کند.

۷- از هشتگ ها به طور صحیح استفاده کنید

استفاده هوشمند از هشتگ ها ، یکی از مهم ترین اصول به کارگیری شبکه های اجتماعی برای سئو است و به رشد و پیشرفت شما کمک بسیار زیادی می کند. به عنوان مثال، اگر شما در یک رویدادی هستید، در پست خود برای آن رویداد از یک هشتگ استفاده کنید، با این روش همه درباره آن رویداد جستجو می کنند تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنند . هشتگ های بیشماری برای علایق خاص یا تکنولوژی های مطرح وجود دارند . حتی برخی افراد ممکن است پست هایی که پیرامون یک هشتگ خاص وجود دارند را مجددا توئیت کنند، که این بهترین روش برای قدرت گرفتن پست های ارسالی شما می باشد .

سعی کنید در استفاده از هشتگ ها، زیاده روی نکنید زیرا می توان گفت تقریبا هیچکس پست هایی که با انواع هشتگ ها پرشده است را نمی پسندد!

نتیجه گیری

رسانه های اجتماعی، یک بعد کلیدی از استراتژی سئو می باشند . ایجاد یک استراتژی مناسب و معقول برای رسانه های اجتماعی، چندان ساده نیست و به خلاقیت نیاز دارد و طبیعتا زمان زیادی از شما خواهد گرفت . اما ارزشش را دارد! اگر شما به این موضوع می اندیشید که شبکه های اجتماعی و مطلب نویسی وب سایت در بسیاری از ابعاد به هم شبیه هستند ، درست متوجه شده اید.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، بی نهایت سپاسگزاریم .

منبع: yoast.com

درباره ی حسین میرشاهی

نرم افزار خوانده و کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار است.به دنیای تکنولوژی علاقه‌زیادی دارد. عکاسی، فیلم و کتاب بیش‌تر اوقات فراغت‌اش را پر می‌کنند. از سال 1392 در مطبوعات و رسانه‌های مختلف فعالیت کرده است. او عقیده دارد در هرکجا که بیشترین سطح از تکنولوژی موج می‌زند همیشه راه‌هایی برای ابتکارهای نو وجود دارد. به هنر مدرن علاقه دارد و آن را دریچه‌ای برای شناخت ذهن و فکر انسان می‌بیند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *