سرخط خبرها
خانه / کسب و کار الکترونیکی / ۷ راه افزایش درآمد فریلنسرها در سال ۲۰۱۷

۷ راه افزایش درآمد فریلنسرها در سال ۲۰۱۷

تعداد کسانی که به خاطره انعطاف بیشتر و پروژه های جالب تر ، دفاتر کار سنتی را رها می کنند و مشاغل فریلنسری را انتخاب می کنند در حال افزایش است. در این مطلب راه هایی را معرفی می کنیم که استفاده از آنها منجر به افزایش درآمد فریلنسرها در سال ۲۰۱۷ خواهد شد.

بر اساس یک تحقیق که در سال ۲۰۱۶ انجام شد ، در حال حاضر ۵۵ میلیون فریلنسر فقط در آمریکا وجود دارند و حدود ۳۵% از نیروی کار آمریکا را تشکیل می دهند.

اگر شما هم یک فریلنسر هستید می دانید که افزایش درآمد فریلنسرها و افزایش مشتریان آنها چقدر می تواند سخت باشد. استفاده از راه هایی که در ادامه معرفی کرده ایم به شما کمک می کند بتوانید درآمد بیشتری از فریلنسری داشته باشید.

۱- یک بازار بسیار خاص را هدف قرار دهید

یکی از بزرگترین دلایلی که فریلنسرها نتیجه لازم را از تلاش هایشان نمی گیرند این است که آنها به طور واضح مشخص نمی کنند در چه بازاری قرار است فعالیت کنند. بر اساس اطلاعاتی که توسط Upwork (پلتفرم فریلنس جهانی) منتشر شد ، بازارهای فریلنسری که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ بیشترین رشد را داشته اند همگی بر اساس مجموعه مهارت های بسیار مشخصی تعریف شده اند. برخی از بازارهای سود آور برای فریلنسرها در سال ۲۰۱۶ عبارتند از:

  • برنامه نویسی Shopify (نرم افزار فروشگاه آنلاین)
  • سئو رایتینگ
  • برنامه نویسی جاوا
  • پایگاه داده MongoDB

توجه کنید که هر کدام از مثال های عنوان شده به یک هدف خاص محدود می شود. امروزه مشتریان هنگام سرچ کردن از واژه های کلی مثل “برنامه نویس” یا “نویسنده” استفاده نمی کنند. آنها دقیقا می دانند چه چیزی نیاز دارند و زمانشان را صرف مشاهده ۵۰۰ پروفایل فریلنسر نمی کنند.

قرار گرفتن در یک بازار مشخص فریلنسری نه تنها این مزیت را دارد که در جستجو ها بهتر دیده شوید ، بلکه به شما کمک می کند به عنوان یک متخصص در زمینه خاص برای خودتان شهرت ایجاد کنید. با تعریف یک زمینه منحصر به فرد برای خدماتتان می توانید به مجموعه ای از مشتریان با اهداف و چالش های شبیه به هم دست پیدا کنید و خودتان را به عنوان راه حل حرفه ای مشکلاتشان قرار دهید.

۲- دستمزد ساعتی خود را حدس نزنید ، آن را محاسبه کنید

آیا کاملا مطمئنید که برای خدماتتان زیر قیمت حساب می کنید؟ مشخص کردن نرخ ساعتی شما گاهی می تواند مثل یک مسابقه ۲۰ سؤالی سخت باشد بدون اینکه جواب مشخصی داشته باشد.

از خودتان بپرسید: آیا همه هزینه های زندگی را می توانید پرداخت کنید؟ آیا بین مشتریان زیادی شناخته شده اید؟ آیا همانطور که دوست دارید زندگی می کنید؟ اگر پاسخ به هر کدام از این سؤالات منفی است ، شاید باید نرخ ساعتی خود را دوباره محاسبه کنید.

برای اینکه نرخ ساعتی ایده آلتان را راحت تر مشخص کنید ، می توانید از ابزار رایگان محاسبه نرخ ساعتی فریلنسری استفاده کنید. (البته برای استفاده لازم است کمی هم به زبان انگلیسی مسلط باشید). فقط کافیست درباره ایده آل های زندگی و اهداف شغلیتان اطلاعاتی را وارد کنید تا ابزار محاسبه کننده ، نرخ ساعتی مناسب شما را اعلام کند. این یک راه آسان رسیدن به جواب این سؤال است که آیا برای داشتن یک کسب و کار فریلنسری پایدار و سودآور به اندازه کافی از مشتریان هزینه دریافت می کنید؟

۳- از مشتریان موجودتان برای فروش بیشتر استفاده کنید

بسیاری از فریلنسرها یکی از بزرگ ترین منابع کسب و کار جدیدشان را نادیده می گیرند. این منبع بزرگ ، همان مشتریان موجود آنها هستند. نگرانی های شما در مورد آینده می تواند باعث شود موقعیت های سود آوری را از دست بدهید. موقعیت هایی مثل: گسترش قرارداد های موجود و تعمیق روابط با مشتریان.

فروش بیشتر ، با خشونت به دست نمی آید و به زور نمی توان به کسی چیزی فروخت. موقعیت های فروش بیشتر به صورت طبیعی بر اساس روابط با مشتریان پیش می آیند ، شما فقط نیاز دارید این موقعیت ها را بشناسید. برای مثال: صحبت با مشتریان در باره اهدافی که برای آینده دارید و خدماتی که قرار است ارائه دهید جزو این موقعیت ها هستند. همچنین ایجاد پروژه هایی که آماده گسترش توسط پروژه های جدید باشند از راه های افزایش درآمد فریلنسرها به حساب می آیند.

دفعه بعدی که شما و مشتریتان نشستید تا یک کمپین موفق راه اندازی کنید و یا در مورد مراحل بعدی پروژه صحبت کنید ، اصلا از معرفی حوزه های دیگری که شما می توانید در آنها به موفقیت کسب و کارشان کمک کنید ، خجالت نکشید. فقط مطمئن شوید خدمات جدیدی ارائه می کنید بر اساس ایده های خوب هستند ، نه اینکه فقط خدمات قبلی را آپدیت کنید و یا فقط هزینه را اضافه کنید بدون اینکه کار جدیدی کرده باشید!

۴- به دنبال روش های کسب درآمد اضافه باشید

رسیدن به یک درآمد ثابت از طریق فریلنسری کار راحتی نیست. سفارش مشتریان به طور مداوم وجود ندارد و می تواند دوره های رکود داشته باشد که منجر به کاهش حجم کار می شود. برای جلوگیری از کاهش درآمد ، بسیاری از فریلنسرها روی این کار به عنوان بخشی از کارشان حساب می کنند. به ساختن روش های کسب درآمد پایدار بیشتری فکر کنید که مکمل کسب و کار فریلنسری شما باشد.

نویسنده این مقاله (David Sherwin) به فریلنسرها توصیه می کند محصولات و محتوای مخصوص خودشان را به عنوان یکی از راه های افزایش درآمد فریلنسرها داشته باشند. این کار باعث می شود در بازار تخصصیشان حالت رهبری به دست آورند که باعث رشد کسب و کارشان در دراز مدت نیز می شود.

به این کارها فکر کنید: نوشتن یک کتاب الکترونیکی (ebook) ، طراحی سایت حرفه ای یا ایجاد یک وبلاگ ، راه اندازی یا مشارکت در وبینارها و آموزش ها به عنوان مدرس و یا حتی ساختن اپ موبایل. هر چقدر هم که مهارت دارید ، سعی کنید محتوا و مطالبی تولید کنید که به ایجاد مشتری بیشتر کمک کند و شانس های کسب درآمد بیشتر را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵- ارتباطاتتان را قوی و قوی تر کنید

بر اساس مطالعات منتشر شده مؤسسه هاروارد ، زبان همچنان قوی ترین ابزار فریلنسرها برای جذب مشتریان جدید است. در میان فریلنسرهایی که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند ، ۸۴% از مشتریان جدیدشان از همین طریق جذب می شوند.

 

شبکه سازی سنتی همچنان قوی ترین راهی است که منجر به افزایش درآمد فریلنسرها می شود و می توانند از این طریق مشتریان جدید جذب کنند. همانطور که در نتیجه مطالعات منتشر شده هاروارد مشاهده می کنید منابع دیگر مثل سایت های دریافت پروژه (Agency or talent broker) و شبکه های اجتماعی (Social Media) قابل مقایسه با شبکه سازی سنتی نیستند تمام فریلنسرها باید به طور مداوم شبکه های موجود را تحت نظر قرار دهند تا بتوانند مشتریان جدید به دست آورند.

۶- در سایت های شبکه سازی فریلنسری ، با مشتریان ارتباط برقرار کنید

با اینکه شبک سازی سنتی بیشترین کار را نصیب فریلنسرها می کند ، اما بالأخره ممکن است نام شما آرام آرام از این شبکه ها خارج شود. امروزه انواع زیادی از وب سایت های شبکه سازی وجود دارند که مخصوص برقراری ارتباط فریلنسرها با مشتریان طراحی شده اند. نمونه هایی که در زیر می بینید برخی از معروف ترین سایت های شبکه سازی خارجی هستند:

اما در ایران هم از این نوع سایت ها داریم که وب سایت پونیشا را می توان به عنوان نمونه بارز آن نام برد. ایجاد پروفایل در این سایت ها ضرری برای شما ندارد ، خصوصا اگر به تازگی وارد کار فریلنسری شده باشید. این کار باعث رسیدن مشتریان بالقوه به شما و جستجوی خدماتتان توسط آنها می شود. به خاطر داشته باشید اگر می خواهید در سایت های شبکه سازی فریلنسری دوام بیاورید ، لازم است بازاریابی درونگرا یاد بگیرید. سایت Upwork نیز گزارش داده در سال گذشته ۶۸% مشاغل به سراغ بازاریابی درون گرا رفته اند.

۷- با فریلنسرهای دیگر ، همکاری کنید

در حالی که ما اغلب فکر می کنیم فریلنسینگ یک کار تک نفره است ، لزوما اینطور نیست. در واقع ترکیب شدن با یک یا چند فریلنسر دیگر در بازارهای نزدیک به هم یا مشترک می تواند به هر کس کمک کند تا مشتری های بیشتری داشته باشد و درآمد بیشتری کسب کند.

این به این معنی نیست که شما حتما باید یک دفتر استارت آپ راه اندازی کنید ، با اشتراک گذاری منابع ، ارجاع دادن مشتریان مرتبط به یکدیگر ، و حتی همکاری در پروژه های بزرگتر ، شما می توانید ظرفیتتان را برای گرفتن مشتریان بزرگ تر ارتقاء دهید که باعث افزایش درآمد فریلنسرها هم می شود.

منبع:سایت خوب

درباره ی حسین میرشاهی

نرم افزار خوانده و کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار است.به دنیای تکنولوژی علاقه‌زیادی دارد. عکاسی، فیلم و کتاب بیش‌تر اوقات فراغت‌اش را پر می‌کنند. از سال 1392 در مطبوعات و رسانه‌های مختلف فعالیت کرده است. او عقیده دارد در هرکجا که بیشترین سطح از تکنولوژی موج می‌زند همیشه راه‌هایی برای ابتکارهای نو وجود دارد. به هنر مدرن علاقه دارد و آن را دریچه‌ای برای شناخت ذهن و فکر انسان می‌بیند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *