سرخط خبرها
خانه / مقالات آموزشی / بازاریابی / همه چیز درباره فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار

همه چیز درباره فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار

اگر به کسب درآمد از اینترنت علاقه مند هستید و تا به حال به دنبال آن رفته باشید احتمالا با واژه فریلنسر برخورد کرده اید. در این مطلب می خواهیم برای شما مشخص کنیم فریلنسر کیست و فریلنسینگ چیست؟ همچنین مزایا و معایب آن نیز را برایتان خواهیم گفت.

تعریف فریلنسر

فریلنسر یک فرد خویش فرما ست که خدماتی را معمولا به طور هم زمان به چند مشتری ارائه می دهد. او به عنوان رئیس خود ، کار می کند. یک فریلنسر منوی خدماتش را ، قیمت هایش را و بازار هدفش را خودش تنظیم می کند.

دلیل انتخاب نام “فریلنسر” برای این افراد این است که آنها به صورت آزادانه (Free) و یا نزدیک به این شرایط کار می کنندبه گونه ای که نیاز به حضور در یک محل خاص را ندارند برای مثال می توانند در اتاقی از منزلشان فعالیت نمایند و اکثرا درآمد مناسبی دارند و به صورت ساعتی ،پروژه ای و یا روزانه دستمزد می گیرند. جالب اینکه در بسیاری از موارد ، فریلنسرها از همتایانشان که در استخدام شرکت ها هستند ، بیشتر کسب درآمد می کنند.

فریلنسینگ بسیار منعطف است. شما می توانید خودتان ساعت های کاریتان را مشخص کنید ، به صورت نیمه وقت یا تمام وقت روی پروژهایی که انتخاب می کنید کار کنید. در حالی که مشتری ها می توانند مشخصات مد نظرشان را در مورد کار ارائه کنند ، یک فریلنسر شبیه یک پیمانکار مستقل عمل می کند چرا که او آزاد است در مورد نحوه تکمیل شدن کار تصمیم گیری کند.

اصول و قاعده کار فریلنسری می تواند متقاوت باشد. بسیاری از فریلنسرها برای مجموعه مشخصی از مشتریان در مدت زمان طولانی کار می کنند. به طور مثال: یک فریلنس نویسنده ممکن است مشتری ای داشته باشد که به طور مداوم به ۲ مقاله در هفته برای سایتش نیاز دارد. نوع دیگر فریلنسرها در بازه های کوتاه مدت و معمولا روی یک پروژه خاص با مشتریان همکاری می کنند. به طور مثال: یک فریلنس طراح وب ممکن است برای یک مشتری طراحی فروشگاه اینترنتی انجام دهد و همین که سایت تکمیل شد ، کار هم پایان یابد.

 

اما فریلنسر شدن شرایطی دارد.افرادی که می خواهند فریلنسر شوند باید یک حرفه یا یک تخصص داشته باشند.به عنوان مثالی از برترین های این حرفه ها می توان به حرفه های توسعه دهنده وب،متخصص بازاریابی ،نویسنده ،مترجم ،عکاس و… را نام برد.

 

مزایای فریلنسینگ

در کار کردن به عنوان فریلنسر مزایای زیادی وجود دارد ، از جمله:

  1. سریع شروع کردن. همانطور که اکنون می دانید ، سرویسی که می خواهید آن را ارائه دهید فقط معطل پیدا کردن اولین مشتری خواهد بود و پس از آن به سرعت می توانید کار خود را شروع کنید.
  2. راحت شروع کردن. شما می توانید همین الان به عنوان صاحب اصلی کسب و کارتان شروع کنید و از شبکه تان برای پیدا کردن مشتری استفاده کنید. هم زمان که اقدام به ایجاد پروفایل لینکدین و یا طراحی وب سایت می کنید می توانید از شبکه های کاری و دوستان خود نیز استفاده کنید تا اولین مشتری را به دست آورید.
  3. مقرون به صرفه. کافیست شما مهارتی برای ارائه یک سرویس به مشتریان داشته باشید. در این صورت ، تمام تجهیزات و یا نرم افزارهایی که نیاز دارید را در اختیار خواهید داشت. شما نهایتا نیاز خواهید داشت برای ابزار کارتان سرمایه گذاری کنید ، مثلا صرف هزینه برای طراحی سایت حرفه ای. اما در عین حال ابزاری مثل لینکدین (که رایگان هم هست) یک رزومه آنلاین عالی است که می تواند به شما کمک کند تا خدماتتان را بیشتر معرفی کنید.
  4. نیاز به فریلنسرها زیاد است. بازار فریلنسرها رقابتی است و نیاز به فریلنسرهای قابل اعتماد و با کیفیت ، در حال رشد است. خیلی از کسب و کارها کارمندی ندارند اما در عوض یک تیم از فریلنسرها را در اختیار دارند.
  5. زمانبندی به عهده خود شماست. می توانید هر زمان در هر مکانی که دوست دارید کار کنید.
  6. مشتریان را انتخاب کنید. در حالی که ممکن است در ابتدای مسیر ، با هر مشتری ای همکاری کنید اما پس از اینکه کمی رشد کردید و مخاطبان بیشتری پیدا کردید می توانید مشتریان دشوار را انتخاب نکنید.
  7. کار را از بهترین راه ممکن انجام می دهید. بهترین راه تکمیل شدن کاری که مشتری از شما خواسته را خودتان تشخیص می دهید و نه کس دیگر.

معایب فریلنسینگ

هر جا که مزیت ها هستند ، معمولا معایب هم هستند در ادامه برخی از معایب فریلنسینگ را خواهیم گفت:

  1. پیدا کردن مشتری می تواند زمان بر باشد. به دست آوردن مشتری های کافی برای اینکه بتوانید از طریق فریلنسینگ ، خود و خانواده تان را تأمین کنید شاید کمی زمان بر باشد.
  2. کار می تواند نامنظم باشد. بسیاری از فریلنسرها در کارشان جزر و مد را تجربه کرده اند. برای زمان های کسادی شما باید برنامه داشته باشید و برای زمان هایی که کار زیاد است آماده باشید تا پروژه ها را سر موعد تحویل دهید.
  3. مدیریت مشتریان و پروژه های مختلف می تواند چالش باشد. در حالی که بعضی از افراد دوست دارند هم زمان روی پروژه های مختلفی کار کنند ، شاید برای دیگران دشوار باشد که حواسشان به زمان تحویل همه پروژه ها باشد و به خودشان سرعت دهند تا بتوانند همه کارها را سر موعد و با کیفیت تحویل دهند. البته این مشکل راه حل دارد و آن سیستم های مدیریت زمان است.
  4. در شروع کار ، پرداختی ها ممکن است کم باشند. خصوصا در اقتصاد دیجیتال این روزها ، خیلی از اشخاص انتظار دارند به فریلنسرهای تازه کار مبلغ کمتری پرداخت کنند. شاید لازم باشد کمی قیمت هایتان را بشکنید ، اما با بیشترین سرعت ممکن به دنبال مشتریانی باشید که کار با کیفیت می خواهند و حاضرند بهای آن را بپردازند.

 

منبع : سایت خوب

درباره ی حسین میرشاهی

نرم افزار خوانده و کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار است.به دنیای تکنولوژی علاقه‌زیادی دارد. عکاسی، فیلم و کتاب بیش‌تر اوقات فراغت‌اش را پر می‌کنند. از سال 1392 در مطبوعات و رسانه‌های مختلف فعالیت کرده است. او عقیده دارد در هرکجا که بیشترین سطح از تکنولوژی موج می‌زند همیشه راه‌هایی برای ابتکارهای نو وجود دارد. به هنر مدرن علاقه دارد و آن را دریچه‌ای برای شناخت ذهن و فکر انسان می‌بیند.

یک دیدگاه

  1. مفبد بود.فریلنسرینگ در اینده کاربرد زیادی خواهد داشت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *